Ce este telematics si la ce foloseste ?

Telematics, suna ciudat ,  e un cuvant desprins parca din seria filmelor frantuzesti cu Asterix, Obelix sau Panoramix.  Cuvantul asta mi-a atras atentia in contextul in care am primit o invitatie din partea BAAR si ISF la o conferinta pe teme auto care va avea loc la inceputul lunii martie. Telematics, va fi tema principala a conferintei.

 

Din ce spun oamenii aia in invitatie, avem de-a face cu o tehnologie moderna  de transmitere de la distanta  a informatiilor privind comportamentul soferilor. Adica o cutiuta pe care o tii  probabil in torpedou si care estimeaza de cate ori pui frana inutil, cat de atent esti la volan, cat de prudent, cum stai cu reactiile, cu emotiile etc.

 

E drept noi folosim  alte instrumente, mai practice, cum ar fi antiradare, camere smechere care ne filmeaza in timp ce ne mutam din mers  pe scaunul din dreapta, telefoane care imortalizeaza acul vitezometrului la 200 km/h, ca sa avem cu ce ne lauda pe facebook. Si-apoi de ce ai accepta sa porti cu tine in masina un astfel de device, cand tu esti mama si tatal soferilor din lumea asta larga ? Cand esti cel mai  tare  la pornirea de pe loc dintre toti cei aflati la semafor ? Cand toti te recunosc  ca regele neincoronat al curselor ilegale din cartier?

 

Pentru bani , ar fi un raspuns inteligent. Tehnologia telematica  ar putea sa aiba o larga aplicabilitate in industria asigurarilor, contribuind la reducerea primei de asigurare la politele CASCO . Adica esti un sofer  atent, prevazator, echilibrat , prudent, nu bruschezi comenzile masinii ? Cutiuta inregistreaza si transmite datele la distanta catre un centru al asiguratorului, si la urmatoarea reinnoire a politei poti beneficia de un tarif mai mic. E drept ca, in cazul asta, Loganul tau tunat nu va mai fi  aspirator de gagici.  Mai mult decat atat te poti trezi ca esti gratulat de ceilalti soferi cu apelative precum : ciumpalac, cacanar,  poponaut, mototol etc. Ce faci ? Inchizi geamul, pornesti  aerul conditionat si dai casetofonul pe emisiunea de asigurari” Ora de risc” a lui lui Sergiu Costache de la RFI.

 

Veti spune ca o asfel de tehnologie cum e telematics e prea avansata pentru noi, s-ar potrivi  mai bine occidentalilor. Sunteti  in eroare fratilor , exista si la noi o firma care ofera in prezent cutiuta minune clientilor sai CASCO . Este vorba de Groupama Asigurari, un asigurator bine cotat pe piata. Am aflat, pe surse, de la organizatorii conferintei ca se negociaza cu un omulet din compania frantuzeasca sa vina si sa explice auditoriului care-i treaba, cum functioneaza telematics, cu cat poate fi redus pretul asigurarii, ce rezultate au obtinut pana acum. Si va mai fi si un oaspete strain cae sa acopere mai bine dimensiunea problemei. Va fi interesant, ce mai..

.

A doua tema principala a conferintei va urmari impartasirea unor tehnologii moderne de reparatie a autovehiculelor. Niste oameni priceputi   vor discuta si vor face demonstratii practice a unor metode prin care se pot reduce costurile reparatiilor fara sa se faca rabat de la calitate sau la siguranta masinii. Cam cum vedeti pe  canalul Discovery, emisiunea “Cum se fabrica”.

Nu va lipsi organul din peisaj , adica ASF, reprezentata la cel mai inalt nivel de chiar presedintele Leo Badea si cei doi vivepresedinti. Nu va lipsi nici Madalin Rosu, presedintele BAAR si nici alte VIP-uri din piata.

O sa va intrebati,de cand s-a apucat BAAR sa faca conferinte ?  Chiar de anul asta , spun reprezentantii institutiei. Vor sa fie mai vizibili in spatiul public de cand li s-a conferit prin lege un statut de institutie cheie in piata asigurarilor. Si-au facut un nou site, sunt prezenti si pe facebook, organizeaza campanii de educatie rutiera. Cum stau cu rezultatele pe 2017, puteti afla la conferinta, daca v-am convins sa veniti. Data evenimentului este  5 martie 2018 si, da, e cu masa de pranz.

 

 

 

Lasa un comentariu:

Your email address will not be published.