In Barometrul UNSAR-IRES distribuitorii raman datori clientilor

 

Cea de-a doua parte a rezultatelor Barometrului  UNSAR-IRES 2019, intitulat “Perceptia riscului si cultura asigurarilor” nu a prea apucat sa fie comentat de media poate si pentru faptul ca  rezultatele acestui studiu sunt postate pe site-ul asociatiei (unsar.ro) de putina vreme (17 septembrie). Apetitul insa,  l-a deschis Alex Ciuncan, Directorul general al Asociatiei, la recenta reuniune a UNSICAR de la Oradea.  De ce tocmai acolo ?  Pentru ca a doua parte se refera la distribuitorii de asigurari.

Asa ca , dupa aceasta intalnire, am fost curios sa aflu mai multe si sa va spun si domniilor voastre care sunt concluziile acestei cercetari. Sa mai mentionez doar ca rezultatele  primei parti a Barometrului (le gasiti pe acelasi portal) au fost prezentate in luna iunie la”Scoala pentru jurnalisti”, eveniment devenit traditional in calendarul Unsar.

Asadar, ce aflam interesant din studiul UNSAR referitor la distribuitori  ?

Un portret robot al acestuia, facut de clienti ar arata cam asa :  femeie sau barbat, nu conteaza, atent(a) la nevoile lui,  bun ascultator, care inspira serioziozitate dar in acelasi timp are si o atitudine prietenoasa in discutia cu clientul. Va regasiti aici? Daca nu, fuguta la cursuri de coaching, mentorat, dezvoltare personala etc.  sa va umble un pic la reglajul fin.  Ne-am  ghidat in cocluzii exclusiv dupa procentajele de peste 50% din raspunsurile la intrebari oferite de repondenti. Deci treaba e sigura , nu e loc de amatorism.

O scurta nuantare la cele spuse mai sus. . Pentru ca am precizat faptul ca, in general, sexul intermediarului cu care stai de vorba nu prea e important, sa spunem totusi ca dintre cei care au manifestat totusi o preferinta, aceasta s-a indreptat in proportie mai mare catre distribuitorii de asigurari de genul feminin. Sa nu fiu acuzat ca sunt misogin, nu comentez nimic

O alta intrebare  a studiului suna cam asa : Pe ce va bazati cel mai mult in luarea deciziei de a cumpara o asigurare?

M-am gandit  inainte de a vedea rezultatele, ce-as alege eu din variantele disponibile. As fi ales cu siguranta varianta 9 –  obligativitate/lege si ca mine credeam ca sunt destui.  Pai, daca-i lege , cu placere, n-am nevoie sa mai cer sfatul nimanui. Varianta 9 de raspuns a intrunit insa doar 1% din sufragii, ceea ce m-a facut sa cred ca n-am inteles bine intrebarea. Ca sa va scurtez suferinta, va ofer rezultatele. Un procentaj de 21% dintre repondenti au raspuns ca in luarea deciziei de a cumpara o asigurare se bazeaza  „ pe aprecierea personala”, 19% – „pe recomandarea bancii unde am credit” iar 18 % – „pe sfaturile celor apropiati”.  Personal, raspunsurile nu ma satisfac. Din ele rezulta un client sigur pe sine si interesat foarte putin de sfaturile unui specialist in domeniu. Consultanta oferita de broker sau asigurator a intrunit doar 12% din intentii ceea ce semnifica  o incredere scazuta intr-o expertiza autorizata. O fi piata atat de matura sau distribuitorii ar trebui sa mai lucreze la serviciile oferite clientilor ?  O tema de reflectie, as zice.

Si ar mai fi o cocluzie de tras , in aceeasi nota cu cea de mai sus. La intrebarea Barometrului  „Cum ati prefera sa incheiati/achizitionati o polita de asigurare ?” un procentaj de 45% din repondenti au raspuns „direct de la asigurator” si doar  jumatate (23%) au bifat casuta „de la brokerul de asigurare”. Raspunsul arata ca inca e loc de crestere a calitatii  serviciilor oferite de intermediari chiar daca  procentajul de prime intermediate de acestia  la nivel de piata  este de peste 60%.

Studiul e mai lung si va invit sa-l cititi . El a fost realizat , spun cei de la UNSAR,  în perioada 6-9 mai 2019, pe un eșantion reprezentativ format din 1.348 de subiecți cu vârste de peste 18 ani, utilizând metoda CATI.

Una peste alta rezultatele  Barometrului UNSAR – IRES arata ca mai e de lucru destul pentru imbunatatirea perceptiei asiguratilor asupra serviciilor oferite de distribuitori. Il  puteti accesa pe site-ul unsar.ro sau direct de aici :

https://unsar.ro/wp-content/uploads/2019/09/Prezentare_Barometrul_UNSAR_IRES_Distributie_2.0.pdf

 

 

Lasa un comentariu:

Your email address will not be published.