O chestiune de lipsa de transparenta pe piata asigurarilor

Inainte de  anii 2000, ca jurnalist, imi faceam un titlu de glorie ca prin februarie sa adun date si sa fac clasamente  ale companiilor pe clase de asigurari. Compania aia a crescut, cealalta a scazut si care au fost motivele. Intrebam specialisti, faceam corelatii cu industrii conexe. Daca era vorba de asigurarile de locuinte ma uitam la  piata imobiliara si cea a constructiilor; la CASCO, urmaream  cum a evoluat leasingul auto si vanzarile de masini noi.   Pana sa apara raportul anual al institutiei de supraveghere, tarziu, prin mai -iunie,cititorii aflau deja din presa economica cam tot ce era esential din evolutia industriei in anul precedent.

 

 

Cifrele nu erau usor de procurat. Internetul nu era dezvoltat, departamente de PR ale companiilor nu existau, faceam o munca care astazi nu se mai practica. O sa spuneti ca ziaristul a devenit comod, sta in redactie, se informeaza de pe internet, are telefon mobil,  e smecher. Nu, nicidecum,  nu asta-i cauza. Sintagmele care o definesc se numesc Consiliul Concurentei, schimb de informatii confidentiale, practici neloiale, anchete si investigatii, amenzi si penalitati. Cu alte cuvinte , un mare amestec in libertatea de informare.

 

Vreti sa stiti acum cat a fost piata CASCO in 2017 ? Luati-va gandul pana prin luna mai, cand va spune ASF, ca doar nu-i nicio graba, nu-i  asa ? In anii 2000 primeam prin fax tot ce ne interesa, nu existau  mijloace moderne de comunicare dar exista o transparenta mult mai mare, in sprijinul consumatorului, pe care se tot bate moneda astazi ca trebuie asezat in centrul atentiei. Consumatorul insa nu mai poate decide in cunostinta de cauza, neavand informatia in timp util, iar cand in sfarsit o are, nu-l mai intereseaza, fiind prea veche.

 

Dovada e ancheta institutiei condsa de dl Chiritoiu, in cazul Unsar – Media XPrimm. Ati mai auzit ceva de ea ? Se suspecteaza faptul ca cifrele  raportate la Asociatie de catre companiile membre erau folosite de XPrimm in scopul manipularii pietei,  profitand de calitatea ei de firma de PR platita de UNSAR. Adica XPrimm  le spunea celor de la firma X cat a subscris in februarie firma Y pe o anumita clasa. Cel putin asa imi imaginez. Ei si ? Va inchipuiti oare ca, folosind aceasta informatie, firmei concurente ii cresteau vanzarile peste noapte ?  Sau celeilalte ii scadeau, dupa caz ?

 

Sa fim seriosi, e noaptea mintii. Sub pretextul informatiilor confidentiale, Consiliul Concurentei n-a facut altceva decat sa omoare o revista utila pietei (Profil asigurari) , sa lase presa fara obiectul muncii si sa starneasca o frica generalizata  in cadrul companiilor in a oferi orice fel de informatii. Poate asta si-a dorit omul, mai stii ?

 

 

Incepand de astazi, postarile mele vor fi disponibilie si pe noua pagina de facebook, pe care am inaugurat-o ieri. Nu uitati sa dati like,  sa scrieti comentarii dupa bunul plac Adresa este   https://www.facebook.com/tandem

Lasa un comentariu:

Your email address will not be published.