ASF stoarce bani sub umbrela protectiei consumatorului

Despre regulamentul 17/2018 al ASF, aparut in ianuarie, nu prea s-a sinchisit  nimeni din presa sa scrie ceva . Nu prezinta interes, plictisim lumea, nu facem dește-n sus, like-uri, capete de dovleac ranjite.  Se respecta astfel teoria care spune ca   daca un caine musca un om, ne bem cafeaua linistiti in continuare  dar daca e invers, atunci da, e cazul sa ne  ascutim creioanele si sa ne dam jos din pat. Noua reglementare a ASF nu musca un caine dar musca dintr-o multime de oameni, investitori in polite de  asigurare, carora institutia le vinde gogosi umflate, sub umbrela generoasa a protectiei consumatorului.

Asa ca acum , atentie oameni buni, aer in piept. Vrand sa verifice expresia „diavolul se ascunde in detalii”, Asigurariblog,  a avut rabdare sa citeasca noul best seller al organului, adica Regulamentul 17/2018. Am aflat la prima lectura ca el  modifica o prevedere  anterioara similara ca si continut ,Regulamentul 16/2014, asa ca, nesatui cum suntem, l-am citit si pe acela. Ambele se refera, in esenta, la ce credeti ?  La veniturile ASF din diverse taxe si contributii percepute operatorilor din piata. Nu-i asa ca devine interesant ?

Si acum o scurta paranteza

Cand te gandesti la raiul pe pamant, financiar vorbind, in minte iti apare un loc de munca unde sa n-ai de-a face nici cu clienti nemultumiti, nici cu plan de vanzari de realizat, nici cu obiective ce trebuie atinse. Sa intinzi mana, nu prea mult sa nu te doara, si ca prin minune, banii sa-ti intre in cont. Multi, aproape nenumarati. Cam asta e ASF astazi. O fundamentare teoretico- paradigmatica a conceptului de sinecura dintr-un univers obnubilat.  E limpede ?

Si pentru ca visul sa poata deveni realitate, s-a inventat Regulamentul 17/2018. Care, fata de cel vechi nu face altceva decat sa otraveasca fantanile si sa parjoleasca recoltele. Adica sa pastreze taxe care ar trebui desfiintate, sa mareasca  taxe existente , fara vreo justrificare si , bineinteles sa infiinteze multe taxe noi, toate  cu acces direct catre bancomatele salariatilor ASF dar sub acoperirea aceleiasi nevoi  ipocrite a protectiei consumatorului de asigurari

Sa le luam pe rand.

Cat timp a administrat baza de date CEDAM, ASF a perceput de la societati un comision de 1 % din primele brute incasate din  RCA, cu justificarea ca foloseste banii pentru dezvoltarea si intretinerea bazei de date , respectiv pentru supravegherea si controlul asigurarii RCA. Bun, pana aici totul e in regula. Intre timp insa baza de date CEDAM a trecut din administrarea ASF, in administrarea BAAR si ce sa vezi? Comisionul de 1% n-a disparut odata cu transferul acesteia , el este perceput in continuare de ASF pentru „controlul si supravegherea pietei RCA”.  Bai baieti, nu va suparati, dar asta e golanie pe fata. Pentru ca, la un calcul simplu, acest comision inseamna circa  8 milioane de euro anual. Nu poti sa iei atatea bani doar ca sa stai cu ochii  beliti pe piata  nici daca o supraveghezi cu avioane de vanatoare F16, care consuma o tona de  kerosen la ora de zbor.  Iar partea cea mai frumoasa a povestii este ca aceasta suma , platita  in prima faza de companiile care fac RCA , se regaseste in final in prima de asigurare, adica e platita de noi toti. Acum vedeti legatura intre raiul ASF si buzunarul propriu ? Pai in ce sa mai crezi ?  In protectia consumatorului sau in cea a salariatului ASF ?

Stati ca n-am terminat, aer in piept din nou. Continuam saptamana viitoare cu noi  dezvaluiri despre Regulamentul 17/2018.