Top CASCO 2017. Regele a murit, traiasca regele !

Da, top CASCO 2017 numai la asigurariblog.ro pentru ca in alta parte n-o sa-l gasiti ! E al doilea an in care public acest clasament si nu vreti sa stiti cat de greu am pus mana pe el.  Omul din ASF mi-a dat doar procentele de piata si totalul CASCO pe 2017,  ca n-avea voie de la stapanire sa faca clasamente pe companii. Asa ca am mai transpirat un pic pana  sa trasform procentele in cifre.  In fine , ce-a iesit, vedeti mai sus.

Si-acum sa vedem cum era cu un an mai inainte, in 2016 , cand PBS inregistrat pe  total piata CASCO a fost de 1756 mil lei, (cam 390 mil euro)

Si-acum sa traducem un pic datele din tabelele astea. Comparativ cu 2016, avem o crestere a segmenului CASCO in 2017  de 8 %, adica de la 390 mil euro, la  putin peste 420 mil euro. Cifrele sunt mici, o piata care insumeaza putin peste 400 mil euro e un fel de caca-maca. Sincer, ma asteptam la mai mult avand in vedere ca piata masinilor noi a crescut, sectorul de finantare  , in special cel al leasingului financiar a evoluat curajos iar importul  de auto second-hand a explodat pur si simplu, ca urmare a  disparitiei taxei de mediu. Eu mai cred si acum in Mos Craciun, asa ca am socotit ca un parc auto mai mare ar fi trebuit sa se reflecte statistic si intr-un numar mai mare de masini asigurate . Cred insa c-ar trebui sa ma maturizez odata si odata !

In ce priveste ordinea principalilor jucatori din piata   sa remarcam ca, fata de anul trecut,   s-a schimbat liderul. Omniasig este premiant cu coronita , cu  aproape 24 % din piata , adica cam tot atat cat avea   Allianz-Tiriac in 2016. Aici m-am intrebat care a fost motorul acestei cresteri ? Presupun ca niste parcuri babane de firma care au intrat in portofoliu , daca nu cumva produsul CASCO ECOnom al companiei, destinat masinilor second-hand n-a contribuit si el la  volumul mai ridicat de subscrieri. M-am intrebat si i-am intrebat pe cei de Omniasig, in scris , inca de  acum vreo doua luni. Am primit multe promisiuni si incurajari care mi-au facut viata mai frumoasa, va asigur ! Numai raspunsul la intrebarile mele n-a venit pana azi, dar ce mai conteaza !

As mai puncta o observatie personala. Cred ca piata CASCO se afla la limita profitabilitatii si asta se observa cu ochiul liber nu doar din cifrele modeste totusi, ci si  din diminuarea drastica a bugetelor de marketing si publicitate. De cand n-ati mai vazut o reclama la TV pentru un produs CASCO ? Ori la radio, sau in ceva presa scrisa sau on-line ? Nu sunt bani, e clar, industria CASCO da semne de lesin.

Leasing-ul financiar a ajuns la 2, 2 mld euro

Conform datelor  ALB România, (asociatie care reuneşte cam 90% din companiile de leasing financiar), volumul finantarilor noi in 2017 a atins cifra de 2, 2 mld euro , ceea ce inseamna o crestere de circa 10% comparativ cu anul precedent. Cifra e importanta din cel putin doua motive. Primul este acela ca , in general cam 80% din finantarile noi la leasingul financiar sunt finantari de autovehicule. De aici deriva al doilea motiv, acela ca daca cunosti procentele de crestere a pietei leasingului financiar , atunci poti anticipa cu usurinta evolutia pietei asigurarilor CASCO. Si invers, Mai jos aveti un tabel cu evolutia din ultimii ani a finantarilor noi.

In toata aceasta evolutie plictisitor de ascendenta din ultimii ani , ceva modificari de substanta s-au produs totusi anul trecut. Accentul finantarilor in leasing s-a mutat de la vehiculele comerciale grele catre  finanţările de autoturisme  şi vehicule comerciale uşoare .  Astfel, finanţările noi pentru vehicule comerciale grele, “vedetele” din trecut, au înregistrat, după câţiva ani de creştere susţinută, o uşoară scădere (-3% an/an ).

Masini noi 156.527, masini second-hand 520.000

Asa zice APIA. In procente, autovehiculele noi au crescut cu  10,2 % fata de anul precedent  iar in ce le priveste pe cele la mana a doua importate dupa disparitia timbrului de mediu, cresterea este uluitoare : +75%. E rau cu taxa de mediu dar e nasol si fara o masura care sa limiteze patrunderea harburilor de care altii nu mai au nevoie. Sa revenim insa la CASCO si sa  spunem ca din totalul de 156,527 de masini  noi, circa 130.000 au fost autoturisme si tot din acest total 66% au fost cumarate de persoane juridice.  Cam pe asta au putut miza asiguratorii . Adica pe 104.000 de autoturisme de firma si pe o parte din cele vreo 50.000 de masini cumarate de persoane fizice.  Ca nu bag mana-n foc ca toti proprietarii particulari au alergat dupa un CASCO imediat ce si-au cumparat un Logan.

Si cu asta am trecut in revista, piata asigurarilor CASCO in 2017. O piata cam lesinata  careia i s-a  taiat elanul  prin 2008, odata cu venirea crizei economice. O piata in suferinta, in primul rand din cauza credintei romanului  “las ca merge si-asa”. Adica fara asigurare dar cu inima la gat.. Si nu in ultimul rand o piata cu produse  si servicii, in linie cu calitatea vietii de care avem parte noi toti in fiecare zi.