Exista viata (oferte CASCO) si pentru masinile vechi

Majoritatea romanilor care isi asigura masina cu o polita CASCO, o fac doar in primii 5-6 ani, dupa care renunta. Asta spun studiile de piata. Motivele nu sunt greu de ghicit. Valoarea de piata a masinii scade in timp, dar pretul asigurarii ramane ridicat. Apoi, riscul de furt este mai mic pe masura ce masina isi cara anii in spate. Nu in ultimul rand, dupa 8-10 ani de functionare, masina are interdictie  la asigurare la majoritatea firmelor de profil, din ratiuni practice. Acestea sunt explicatiile. Realitatea cifrelor si a procentajelor arata insa altceva.

 

Circa 70% din parcul auto actual este format din automobile cu o vechime mai mare de 10 ani. In cifre, vorbim de aproape 3 mil autoturisme , dintr-un total de 5, 47 mil, cat numara parcul total. Pe langa asta, mai puneti la socoteala inca 1,1 mil, reprezentand masini cu vechimea cuprinsa intre 6-10 ani, un parc aflat la limita acceptarii in asigurare. Dupa eliminarea timbrului de mediu, cifrele importurilor de masini second hand au continuat sa creasca, dar ne oprim aici cu calculele pentru a trage concluziile de etapa. Avem asadar peste 4 mil de masini care, din cauza vechimii nu sunt luate in calcul de asiguratorii CASCO. O fi chiar asa de neprofitabil acest segment auto ? Depinde cum construiesti produsul si cum il adaptezi realitatilor din piata. Poti sa oferi un polita ieftina dar care  nu include, de exemplu,  riscul de avarii accidentale, desi tocmai acest risc reprezinta esenta asigurarii CASCO . Ramai cu asigurarea unor riscuri precum  incendiul, cutremurul, caderi de corpuri etc. Eventual furtul, dar la o masina veche de 10 ani, e putin probabil sa se intample evenimentul.

 

Pornind de la aceste considerente, ne-am indreptat privirea catre piata pentru a vedea daca exista  oferte CASCO pentru masini mai vechi de  8 -10 ani si cam cum sunt structurate acestea in privinta conditiilor de asigurare. Oferta nu este foarte mare , dar exista. Am gasit-o la Allianz-Tiriac (CASCO Acces), la Ergo,  la Omniasig VIG si cred ca lista nu se opreste aici. Dintre toate, am ales sa oferim mai multe detalii despre produsul  Omniasig dintr-un motiv foarte simplu: compania sustine campania noastra de promovare a asigurarilor CASCO.

 

CASCO ECOnom, asa se cheama polita Omniasig VIG si ea se adreseaza soferilor care au deja 30 de ani impliniti. Sub aceasta varsta, suna periculos. Experinta la volan e mica, adrenalina e mare. Risc crescut de coliziune in trafic. Or, tocmai asta e principalul avantaj al produsului, acoperirea riscului de accidente cu alte vehicule. Ca de boom sonic sau de inundatii ne ferim si singuri dar ne descurcam mai greu cu sutele de masini care trec pe langa noi, zi de zi.

 

Chiar daca exista un filtru al asiguratorului in privinta varstei minime a soferului, compania nu pune  prea multe restrictii  in privinta vechimii masinii.Pot fi incluse, fara probleme, in asigurare automobile de 8-10 ani  si chiar cu o vechime mai mare . Prin asta compania si-a realizat scopul: sa ofere un produs accesibil pentru o mare masa de posesori de automobile second hand dar nu oricum ci in conditii de profitabilitate pentru asigurator. Daca va reusi sau vorbim doar o misiune sinucigasa , ramane de vazut. Produsul a fost lansat pe piata abia anul trecut, e cam devreme pentru calcule.

 

Mergem mai departe sa vedem cat de accesibila financiar este oferta CASCO ECOnom. In privinta sumei asigurate, produsul e structurat pe trei paliere de acoperire, 5000, 10000, 15000 de lei. Sau, daca vreti 1100, 2200, 3300 de euro. Dupa 10 ani de mers pe soselele patriei, cam atat mai costa un Logan, un Golf 4 si un Opel Astra, ca sa dam cateva exemple practice. Prima de asigurare porneste de la 300 de lei pentru primul palier. E mult, e putin ? Depinde de ce mai contine oferta, pe langa cele enumerate. Daca masina nu a depasit 10 ani vechime, soferul beneficiaza de asistenta rutiera gratuita in caz ca are nevoie. Adica suna la  o linie de call center  si oamenii aia ii trimit o masina, il ajuta la depanare, tractare, transport bagaje si pasageri etc .

 

Sumele asigurate mici, ca valoare, confera produsului o oarecare flexibilitate. Inspectia de risc, obligatorie, in general, la orice incheiere a unei asigurari CASCO, nu este solicitata clientului si la CASCO ECOnom. Nu se completeaza niciun cerere-chestionar, fapt care ajuta la emiterea rapida a politei. In plus, plata despagubirii se poate face direct catre asigurat, daca acesta nu opteaza pentru reparatia intr-un service din reteaua asiguratorului. O sa spuneti ca toate acestea sunt fleacuri dar sunt fleacuri care ne fac viata mai usoara.

 

Si da, asigurarea prevede si o fransiza deductibila pe eveniment, de 300 de lei. Luati-o in calcul chiar daca aceleasi studii de piata arata faptul ca romanii prefera asigurarile fara fransiza, desi aplicarea ei ii ajuta sa plateasca o prima de asigurare mai mica. Nu disperati insa, exista si pentru asta o solutie. Va puteti incheia si  polita RCA  la Omniasig si fransiza scade la 100 de lei.

Lasa un comentariu:

Your email address will not be published.